Poznaj przyczyny, dla których niemieckie rodziny coraz częściej rezygnują z polskich opiekunek i jakie są konsekwencje dla polskiej branży opiekuńczej.
CZYTAJ DALEJKoronawirus wciąż się rozprzestrzenia. Sytuacja w Europie i na Świecie zmienia się z dnia na dzień. Nie dziwi to, że osoby nie wiedzą co ich czeka w kolejnych tygodniach. Każde państwo walczy przeciwko epidemii na swój sposób. Na bieżąco informujemy o sytuacji na naszych grupach i facebooku: OPIEKUNKI24.ORG
Jednak nie tylko nam zależy na bezpieczeństwie opiekunek osób starszych, które obecnie przebywają na zleceniach lub planuje wyjazd. Postanowiliśmy się skontaktować z firmami z naszego katalogu agencji opiekunek i dowiedzieć się w jaki sposób dbają one o swoich pracowników.
Opiekunka bez pomocy agencji zatrudnienia
Zdania są podzielone. Z naszych obserwacji wynika, że mniej więcej po równo dzielą się głosy osób, które narzekają na brak kontaktu ze strony koordynatora, a tych, którzy rozmawiali już z firmą. Zdarzają się komentarze, że mimo usilnych prób z agencją nie można się skontaktować – telefon milczy i nikt nie odpowiada.
Jak wspominaliśmy w poprzednich artykułach z serii #odpowiedzialnaopiekunka najbardziej aktualne informacje można znaleźć na facebookach i stronach internetowych firm zatrudniających opiekunki osób starszych. Zastanawialiśmy czy agencje będą chciały dołączyć do naszej akcji i wspólnie zadbać o dobro opiekunek.
Dostaliśmy mail od firmy w niedzielny wieczór
Sytuacja w zeszłym tygodniu po ogłoszeniu zamknięcia granic i kwarantanny była bardzo dynamiczna. Wiele niewiadomych i obaw pojawiało się w internecie, a dodatkowo rozróżnienie informacji prawdziwych od kłamstw nie było łatwe. Najbardziej sprawdzoną wiedzę posiadają firmy, których bezpośrednio dotyczy problem wyjazdów / powrotów opiekunek z / do Polski. Dlatego wysłaliśmy maile z zapytaniem jak wygląda sytuacja w agencjach i jadzie kroki zostały podjęte, aby pomóc w tym niepewnym czasie.
Pierwszą odpowiedź otrzymaliśmy niecałe półgodziny po wysłaniu wiadomości, mimo, że było to niedzielne popołudnie. Zaskoczyła nas reakcja firm i chęć to wspólnego stworzenia tego artykułu. Niestety na wysłane wiadomości odpowiedziały 7 z 40 agencji. Z jednej strony nie ma co się dziwić, bo sytuacja jest dynamiczna i każdy ma w związku z tym dużo swoich zajęć, ale dobro opiekunek powinno być brane pod uwagę w pierwszej kolejności.
Jak firmy radzą sobie z problemami spowodowanymi przez koronawirus?
Jednoznacznie każda z firm powtarza, że decyzją opiekunki jest to czy zostanie na zleceniu. Każda z odpowiedzi zawierała informacje, że do póki jeżdżą busy i autokary nie ma problemu z powrotem. – Uruchomiliśmy dodatkowy numer dla naszych opiekunek pod którym czuwa psycholog, tłumacz niemieckiego oraz każdy z naszych koordynatorów ma swój numer do kontaktu. Podróż niesie ze sobą obecnie bardzo duże ryzyko – nie tylko zarażenia się
w trakcie podróży, ale również istnieje duże prawdopodobieństwo zatrzymania w specjalnych placówkach przystosowanych do kwarantanny przez 2 tygodnie. – informuje zarząd A&J Partners. Nie tylko oni zwracają uwagę na niebezpieczeństwo związane z zarażeniem oraz niedogodności wynikające z przywrócenia granic (czas oczekiwania na wjazd do Polski wynosi nawet i 24 godziny – sytuacja dynamicznie się zmienia). – Ze względu na sytuację na granicach wewnątrz UE, nie rekomendujemy ich przekraczania. Jeżeli jest taka możliwość, zapewniamy możliwość przejechania na inne zlecenie na terenie Niemiec. – odpowiada Rafał Ereciński, kierownik ds. marketingu firmy Prestige24h.
Agencje opiekunek, które się z nami skontaktowały wspominają o dodatkowych numerach alarmowych dostępnych całodobowo dla pracowników oraz zmianie godzin w których można się kontaktować z koordynatorami, jak i ograniczeniem dostępności biur (całkowite zamknięcie lub ograniczenia w równoczesnym przyjmowaniu petentów.). – Od piątku pracujemy również poza godzinami pracy biura, w sobotę i niedzielę również. Kontaktujemy się kolejno telefonicznie z opiekunami i klientami. Podawane są komunikaty na stronie i profilu na Fb o dodatkowych możliwościach kontaktu – mówi Dorota Lewandowska z CareWork. Wciąż trwają rekrutacje na stanowiska i nie ma zmartwienia jeśli chodzi o otrzymanie nowej propozycji jeśli będzie taka potrzeba. Rekrutacja opiekunek osób starszych odbywa się telefonicznie lub przez komunikatory video. – Aktualnie skupiamy się najbardziej na organizacji pracy Opiekunek, które już są w Niemczech i zapewnieniu im bezpieczeństwa. Jeżeli zgłosi się do nas Opiekunka, która chce wyjechać w najbliższym czasie to otrzyma od nas propozycję pracy z pełnym pakietem informacji dot. warunków transportu i pracy w aktualnej sytuacji. – poinformował nas zarząd firmy Medira. Agencje na bieżąco informują opiekunki online o sytuacji, dlatego warto śledzić strony www swojego pracodawcy.
– Kontaktujemy się wszelkimi możliwymi kanałami kontaktu: telefon, SMS, social media, za pośrednictwem 8 koordynatorów i 2 kierowców na terenie Niemiec. Numer alarmowy jest czynny całą dobę i stwierdzamy, że w ciągu ostatnich 48 godzin pomogliśmy także personelowi innych firm, których telefony nie odpowiadały, a który nasz numer pozyskał od naszego personelu. – odpowiedział Szymon Głogowski z firmy Prohuman. Niestety nie każda firma podchodzi do tematu odpowiedzialnie. Jedną z odpowiedzi na pytanie W jaki sposób firma kontaktuje się z opiekunkami i czy uruchomiła dodatkowe numery pod którymi można uzyskać wsparcie? Dostaliśmy wiadomość: Nie ma potrzeby do paniki. Mamy jeden numer i po co więcej. – czy jeden telefon wystarczy jeśli firma zatrudnia dziesiątki opiekunek? Zostawimy to bez komentarza.
Gdzie szukać pomocy? Numer alarmowy do agencji opiekunek.
Wiele firm na swojej stronie www oraz na facebooku udostępnia swoje numery alarmowe pod którymi można kontaktować się w razie pytań i problemów podczas zlecenia. Pamiętaj, żeby ten numer traktować jako podstawowe źródło informacji, jednak wcześniej sprawdź czy na stronie agencji nie ma już odpowiedzi na Twoje pytanie. Te dodatkowe numery nazywają się alarmowe własnie dlatego, aby traktować je poważnie i nie zajmować linii sprawami, które nie są pilne. W tym czasie Twoja koleżanka może być zabierana do szpitala bądź znajdować się w trudnej sytuacji i nie otrzyma pomocy z powodu zajętej linii.
Poniżej zebraliśmy numery alarmowe firm, które opublikowały je w dostępnych dla wszystkich miejscach. Jeśli brakuje Twojej firmy skontaktuj się z nami i dodamy ją do listy.
Praca przez agencje opiekunek wiąże się z tym, że możesz oczekiwać od nich pomocy kiedy jej potrzebujesz. Za to właśnie agencje pobierają swoją prowizje więc nie zwlekaj jeśli masz problem – skorzystaj z pomocy, która Ci się należy. Podczas zbierania informacji do tego artykuły zaskoczyło nas to, że są firmy, które totalnie na swoich stronach i facebooku ignorują fakt koronawirusa bez wskazania zaleceń i jakichkolwiek informacji. Osoby, które nie otrzymują takiej pomocy zachęcamy do kontaktu z nami – pomożemy!
Jeśli chcesz porozmawiać o swojej sytuacji i otrzymać wsparcie dołącz do naszej grupy dla opiekunek: Życie na sztelli.
Numery alarmowe – Koronawirus
- A&J Partners – 0048 666 015 437
- Active care – 0048 533 205 869
- Aktivmed24 – 0048 530 555 015
- Aterima MED – 0048 600 705 977
- Auditur – 0048 795 757 754
- Aviora – 0048 600 50 20 20
- CareWork – 0048 602 818 040
- Goldener Herbst – 0049 221 47 44 48-23
- Hausengel – 0049 171 181 90 92
- HDOmecidal – 0048 666 900 742
- Inter Job – 0048 768 468 035
- Medira – 0048 797 674 536
- Prestige 24h – 0048 507 777 979
- Prohuman – 0049 15171528575
- Promedica24 – 0048 662 162 068
- S-Work – 0048 500 577 912
- Schwester Pflege – 0048 570 525 785
- SenioDi Pflege – 0048 508 210 366
- Veritas – 0048 71 72 42 001
A gdzie jest APN
Bravecare
Jeśli macie numery innych firm to piszcie do nas. Niestety nie potrafiliśmy znaleźć informacji na www oraz fb innych numerów alarmowych, a firmy których nie ma na liście po prostu się z nami nie skontaktowały.
Co za bzdury
Właśnie takie komentarze nic nie wnoszą. Warto jeśli się coś krytykuje powiedzieć co zrobić, żeby było lepiej. Po prostu z szacunkiem dla czyjejś pracy.