Poznaj przyczyny, dla których niemieckie rodziny coraz częściej rezygnują z polskich opiekunek i jakie są konsekwencje dla polskiej branży opiekuńczej.
CZYTAJ DALEJWyjeżdżając do pracy jako opiekunka osoby starszej czasem można spotkać się z rozczarowaniem. Co zrobić, gdy podopieczny ma choroby, o których wcześniej nie mówiono? Jak dużym zagrożeniem jest dla opiekunki choroba zakaźna ? Czy zrezygnować ze zlecenia ?
Praca jako opiekunka seniora – dylematy
Obecnie na rynku pracy jest bardzo dużo ofert. Kandydaci mają wysoko stawiane poprzeczki, jednak ich profesjonalizm, a także podejście danej agencji do pracownika jest kwestią indywidualną. Na rynku istnieje silna konkurencja, a agencje, jak i kandydaci na opiekunów/opiekunki osób starszych pojawiają się bardzo szybko. W związku z tym, zarówno kandydaci, jak i agencje muszą być czujne, aby współpraca przebiegała pomyślnie i każda ze stron była zadowolona. Często czyta się i słyszy o tym, że to pracownik jest nierzetelny. Ale są również sytuacje, w których to właśnie agencja bądź rodzina przyjmująca zawinią. Co powinna wtedy zrobić opiekunka?
Choroba zakaźna – co robić?
Na forum czytamy wypowiedź Haliny: „Pojechałam do rodziny. Byłam bardzo zadowolona, bo opis zlecenia bardzo mi odpowiadał. Podopieczna miała być starszą, pozytywną kobietą, która potrzebuje bratniej duszy. Gdy przyjechałam na miejsce, bardzo się zdziwiłam. Pani faktycznie była pogodna – miała jednak zakaźną chorobę skóry… Nie wiedziałam, co zrobić – podczas rozmów z rodziną i z agencją, każda zrzucała winę na siebie. Co prawda zaraz po zgłoszeniu tej sytuacji rodzina zakupiła dla mnie rękawiczki jednorazowe oraz u babci interweniował lekarz ale stwierdziłam, że to za duże ryzyko i wróciłam do Polski.” Sytuacja Haliny daje do myślenia. Niestety, zdarza się i tak, że ciężko znaleźć winowajcę całej sytuacji. Opiekunka podjęła decyzję, która według niej była najlepsza.
W takich sytuacjach, gdy na miejscu dowiadujesz się, że podopieczny ma chorobę zakaźną należy przede wszystkim porozmawiać z rodziną i z agencją. Po usłyszeniu wyjaśnień należy podjąć decyzję. Pamiętaj, że twój komfort i twoje zdrowie są tutaj priorytetem. Masz prawo wrócić do Polski, gdyż nikt wcześniej nie poinformował cię o takiej sytuacji.